Skoči na glavno vsebino
Nacionalni mesec skupnega branja 2024

Nacionalni mesec skupnega branja 2024

Naša šola – matična in podružnici – se je letos pridružila Nacionalnemu mesecu skupnega branja (NMSB’24), ki je potekal od 8. septembra, ko obeležujemo mednarodni dan pismenosti, do 7. oktobra, tj. prvega dne v Tednu otroka. Pobudniki in organizatorji NMSB – številne založbe, knjižnice, društva ipd. – so za osrednjo temo izbrali »branje v javnem prostoru«, da bi branje naredili bolj vidno. Ker se na šoli zavedamo, kako pomembno je branje za razvoj naših učencev, smo v času NMSB izvedli različne aktivnosti, marsikatere pa bomo izvajali še do konca šolskega leta.

Osrednja aktivnost je bila 10 minut branja vsak dan. Razredni učitelji so sami izbirali knjige, na predmetni stopnji pa so brali izbrana kakovostna mladinska dela. Učencem niso brali le učitelji, brali sta tudi ravnateljica Damijana Gustinčič in pomočnica ravnateljice Barbara Skalec Volk. Tretješolci so ob posebnih dneh v knjigah uživali v družbi nekaterih staršev, starih staršev in predstavnikov občinske uprave. V 3. b so zgodbe prebirale županja Alenka Štrucl Dovgan, vodja oddelka za družbene dejavnosti Romana Derenčin in poslovna sekretarka Tatjana Cerkvenik. Poleg tega, da so brali različni odrasli, smo odkrili tudi, da lahko beremo na najrazličnejših krajih: brali smo v učilnicah, knjižnici, zbornici, telovadnici, kuhinji, med sprehodi in v gozdu. Raznolikost okolij je branje naredila še bolj zanimivo in zabavno.

17. septembra, na dan zlatih knjig, sta knjižničarki pripravili čajanko za prvošolce. Tega dne, ko se uradno začne bralna značka, so ti prvič obiskali šolsko knjižnico. Prisluhnili so knjigi Protideževna juha. Vsak je ob sprejetju v bralno skupnost dobil tudi svoj izvod slikanice. Sledila je pogostitev s protideževnim čajem in piškoti. Na NMSB bodo imeli poseben spomin tudi učenci 3. a. Ajda Kos jim je s svojo mamo sešila unikatna bralna kazala, prav tako unikatna knjižna kazala pa so jim naredili varovanci Doma upokojencev Gradišče. Ti so nanje napisali verze in misli znanih pesnikov in pesnic.

Prvo- in tretješolci so ob dnevu varstva živali, ki ga obeležujemo 4. oktobra, obiskali krajevno knjižnico. Knjižničarka jim je prebrala slikanico Nalin svet, prostovoljka Eda La Vita, ki skrbi za potepuške mačke v naši okolici, pa je navdihujoče pripovedovala o svojem delu in pomenu skrbi za živali. Takšna srečanja niso le priložnost za prijetno branje in poslušanje, ampak tudi za učenje o pomenu sočutja in odgovornosti do živali. Učencev se je obisk dotaknil in v naslednjih dneh so zbrali veliko hrane za zapuščene živali.

Za učence 3. in 6. razredov sta šolski knjižničarki pripravili tudi knjižni izziv. Pomerili so se v poznavanju literarnih del, pisateljev in pesnikov, ki so jih v šoli obravnavali do letošnjega leta, ter poznavanju šolske knjižnice.

Aktivno so se akciji pridružili tudi na podružnični šoli Vreme. Poleg vsakodnevnega 10-minutnega branja, ko so jim brale učiteljice, so učenci še samostojno brali 5 minut ob peščeni uri. Kuharica jim je brala v kuhinji, Barbara Skalec Volk jim je brala v dveh vlogah: kot pomočnica ravnateljice in kot mama, starejši učenci so brali prvošolcem. Najzanimivejši pa je bil »Vremščica izziv« – skupno so morali osvojiti vrh Vremščice z branjem knjig. Vsak meter je predstavljal 1 stran prebrane knjige. Izziv jim je uspel, bili so navdušeni in si zadali novega – »Nanos izziv«.

Petošolci na podružnični šoli Senožeče so se prvič spoznali s slovarjem. Razumevanje pomenov besed je ključno za uspešno branje in širjenje besednega zaklada.

Takšna in podobna bralna doživetja so izjemnega pomena, saj branje spodbuja domišljijo, izboljšuje besedni zaklad in krepi sposobnost izražanja. Učencem pomaga pri razvijanju kritičnega mišljenja, zbranosti in koncentracije – veščin, ki so nepogrešljive v vsakdanjem življenju. Zato si vzemite čas za branje! Ne glede na to, ali gre za učenje ali sprostitev, vsak trenutek, preživet s knjigo, šteje!

Alenka Tomazin

Ekskurzija v London in Oxford

Ekskurzija v London in Oxford

V soboto, 12. oktobra 2024, smo se z učenci zadnje triade podali na nepozabno ekskurzijo v Anglijo. Po namestitvi v hotelu smo se odpravili do znamenite postaje Victoria in že nas je pozdravilo tipično angleško vreme, ki pa naše 45-članske posadke ni zaustavilo na poti ob Temzi do znamenitega mostu Tower Bridge, tržnice Borough, mimo plovila angleškega pomorščaka in pirata Francisa Drakea, The Golden Hinde, s katerim je med letoma 1577 in 1580 uspešno obplul svet. Dež je bil naš zvest sopotnik vse do Shakespearjevega gledališča Globe, nas spremljal čez most Millenium Bridge, kjer neki umetnik riše umetnije po odvrženih žvečilnih gumijih in vse do katerdrale sv. Pavla. Na Temzi smo opazili tudi bojno ladjo H. M. Belfast.

Še isti dan smo obiskali Naravoslovni muzej. Tam smo občutili potres, si ogledali neandertalca, sinjega kita, tiranozavra in sekvojo, visoko 101 meter. V muzeju se nahaja eden najbolj popolnih okostij tiranozavra na svetu.

Mimo opečnato rdečih zgradb nas je pot vodila do koncertne dvorane Royal Albert Hall in spomenika Albert Memorial, ki velja za enega najbolj okrašenih spomenikov v Londonu. Dvorana gosti nekaj najbolj znanih dogodkov v glasbenem in kulturnem svetu, vključno z letnim festivalom BBC Proms, ki velja za najdaljši klasični glasbeni festival. V njej so nastopali tudi svetovni zvezdniki, kot so Led Zeppelin, The Beatles, in Adele. Tu so se predvajali tudi filmski koncerti, kot na primer “Star Wars in Concert.” Večer smo zaključili z večerjo v Pizza Hut na ikoničnem trgu Piccadilly Cicus, ki ga krasijo neonski panoji in kip, znan kot Eros, ki je pravzaprav kip njegovega brata, Anterosa, angela dobrote. Postavljen je bil leta 1893 v čast humanitarcu lordu Shaftesburyju, ki je bil znan po svojem delu v korist delavcev in otrok.

 

Drugi dan se je začel s tradicionalnim angleškim in kontinentalnim zajtrkom. Z avtobusom in angleškim vodičem Robom smo se odpravili v univerzitetno mesto Oxford, znano po prestižnih 44 kolidžih, v katerih prevladuje tutorski način izobraževanja. Najstarejši so bili ustanovljeni že v 13. stoletju, kar pomeni, da imajo več kot 750-letno zgodovino. Velika dvorana v Christ Church College  je bila navdih za jedilnico v filmih o Harryju Potterju. Kolidž ima tudi svojo katedralo, kar je edinstveno med oxfordskimi kolidži.

Mi smo tokrat obiskali kapelo, jedilnico in vrt v New Collegeu in z zanimanjem poslušali zanimivosti o drugi največji knjižnici v Združenem Kraljestvu, Bodleian Library. Ta ima več kot 13 milijonov knjig, rokopisov in drugih del, med njimi tudi Magno Carto iz leta 1217, Shakespearjevo prvo izdajo ter Gutenbergovo Biblijo iz leta 1455. Knjižnica ima status obveznega izvoda, kar pomeni, da mora vsaka knjiga, objavljena v Združenem kraljestvu, dostaviti en izvod v Bodleian. Ta zakon iz 17. stoletja ji je omogočil zbiranje ogromne zbirke, ki še vedno raste, zato so številni deli knjižnice skriti pod zemljo. Tajni predori in podzemne dvorane povezujejo različne stavbe knjižnice, kjer se hranijo milijoni knjig, do katerih dostopajo knjižničarji z zapletenim sistemom dvigal in tekočih trakov.
Obiskovalci morajo podati zaprisego, da ne bodo prinašali ognja ali škodovali knjigam. Ta starodavna tradicija, ki sega v leto 1602, še vedno obstaja, čeprav ni več potrebna osebno, saj se mnogi uporabniki prisežejo digitalno. Ena od posebnosti knjižnice Bodleian je, da ne izposoja knjig.

Dan smo zaključili z odlično all-you-can-eat večerjo v Cosmu, kjer so učenci preizkusili jedi z vseh celin.

 

Tretji dan je bil namenjen ogledu Buckinghamske palače in menjavi straže. Pot nas je vodila mimo Clarence House, rezidence kralja Karla III., do Westminstrske opatije, parlamenta in Big Bena. Big Ben je v resnici ime za zvon, ne stolp, ki je od leta 2012 uradno poimenovan Elizabeth Tower. Sprehodili smo se mimo naslova 10 Downing Street, kjer biva britanski prvi minister, do trga Trafalgar Square in Narodne galerije, kjer smo poiskali Monetove Lilije ter Van Goghove in Da Vincijeve umetnine. Ulični umetniki so nas navdušili na trgih Leicester Square in Covent Garden. Postanek na trgu Leicester Square smo izkoristili za ogled trgovin Lego Store in M&M’s World. S sprehodom po kitajski četrti smo nadaljevali pot do muzeja Science Museum in Wonderlab kjer smo preizkušali zakone fizike in kemije. V predelu, ki je znan po alternativni kulturi in uličnih umetnikih, Camden Town, smo kupili še spominke ter v tipičnem angleškem pubu pojedli večerjo.

 

V torek smo obiskali muzej voščenih lutk Madame Tussauds, kjer nas je navdušila hiša groze z Jackom Razparačem, vožnja z vlakcem skozi zgodovino Londona in 4D filmom Marvelovih junakov. Po ogledu smo pohiteli na ulici Oxford in Regent Street, da bi v največji trgovini z igračami Hamley’s zapravili še zadnje funte in napolnili že zadnji prost milimeter prtljage.

Učenci so dokazali, da je njihovo znanje angleščine dovolj dobro, saj nismo nikogar izgubili. Še več, vodiči so bili navdušeni nad znanjem, ki so ga naši učenci pokazali, malce manj pa nad tempom hoje. Na potovanju nas je spremljala agencija LTA z vodičko Tjašo, kateri smo neizmerno hvaležni za zanimivo in doživetij polno vodenje po Londonu in Oxfordu.

 

Zbiralna akcija odpadnega papirja

Zbiralna akcija odpadnega papirja

V preteklem tednu so učenci PŠ Vreme uspešno izpeljali zbiralno akcijo odpadnega papirja, ki je trajala en teden. Akcija je bila del prizadevanj šole za ozaveščanje učencev o pomembnosti varovanja okolja in ohranjanja našega planeta. Učenci so s pomočjo staršev, učiteljic in krajanov zbrali veliko količino papirja, ki bo zdaj poslan v reciklažo.
S sodelovanjem v tej akciji so učenci pokazali odgovornost do okolja in pridobili pomembno izkušnjo o tem, kako lahko z majhnimi dejanji prispevamo k bolj zeleni prihodnosti. Podobne aktivnosti bodo na šoli izvajali tudi v prihodnje, saj si želijo, da bi že mladi razvili zavest o pomenu trajnostnega načina življenja.

Od zrna do kruha – naravoslovni dan na eko kmetiji pri Petrovih

Od zrna do kruha – naravoslovni dan na eko kmetiji pri Petrovih

Učenci PŠ Vreme so v mesecu septembru doživeli edinstveno izkušnjo na eko kmetiji Pri Petrovih v Narinu, saj so tam izvedli naravoslovni dan z naslovom »Od zrna do kruha«.

Ob prihodu sta jih sprejela gospodar in gospodinja kmetije, ki sta učence z različnimi opravili popeljali v preteklost in prikazala kako so živeli naši predniki. Vse naloge na kmetiji so učence spodbudile k aktivnemu sodelovanju. V kuhinji so z navdušenjem pomagali pri pripravi kruha, na skednju pa so se preizkusili v delu s starimi kmečkimi orodji.

Gospodinja je učencem pokazala, katere sestavine potrebujemo za peko kruha, nato pa razložila, kako je potekalo življenje na kmetiji v preteklosti. Pod njenim skrbnim vodstvom je vsak učenec oblikoval svoj hlebček kruha. Ta izkušnja jim je omogočila, da so kruh spekli v pravi krušni peči, hlebčke pa so nato odnesli domov, nad čimer so bili navdušeni vsi učenci.

Gospodar je predstavil postopek pridelave pšenice, od setve pa vse do žetve. Pokazal je stare stroje in orodja, ki so jih v preteklosti uporabljali za žetev, mlatenje in čiščenje pšenice. Učenci so z zanimanjem preizkusili star mlin z mlinskimi kamni in sami mleli pšenico, kar je bila za mnoge prva tovrstna izkušnja.

Dan na eko kmetiji je bil prava osvežitev od vsakodnevnih šolskih obveznosti. Učenci so skozi igro in praktično delo podoživeli delček življenja svojih dedkov in pradedkov ter se zavedli pomena narave in trajnostnega pridelovanja hrane.

 

Ob Tednu otroka

Ob Tednu otroka

Ob letošnjem Tednu otroka, ki smo ga praznovali že 70. leto zapored, in je potekal od 7. do 13. oktobra, smo se osredotočali na temo Otrok, nepopisan list. Ob tej priložnosti smo se vprašali: ali lahko najdemo kakšne vzporednice med otroštvom nekoč in danes? Na prvi pogled bi rekli, da težko; toliko se je spremenilo – tehnologija, način vzgoje, tempo življenja. Edino, kar ostaja enako, je samo bistvo “biti otrok”.

 

Kljub temu pa osnovne potrebe otrok skozi desetletja ostajajo nespremenjene. Vsi otroci, ne glede na čas in prostor, potrebujejo ljubezen, občutek varnosti, topel in zdrav dom. Potrebujejo igro, znanje, druženje z vrstniki, spodbudo, oporo, pomoč ter priložnosti za razvoj svojih talentov in interesov.

 

V petem razredu v Senožečah smo se tako skupno odločali, kako bomo popestrili naše bivanje v šoli v celem tednu. In priznati si moramo, res nam je bilo lepo. Vsak dan je bil poseben za nekaj drugega, od tega, da smo imeli dan brez naloge, dan brez šolske torbe,  dan očal, dan za najljubše igrače in pižame, en dan pa smo celo zamenjali vlogi učitelji – učenec. Kljub neizmerni zabavi smo se v minulem tednu tudi ogromno naučili, zato bomo kaj takega verjetno spet ponovili, pa četudi Tedna otroka v tem šolskem letu ne bo več.

 

V sadovnjaku

V sadovnjaku

Teden otroka so tretješolci začeli z naravoslovnim dnem. Z avtobusom so se odpeljali do vasi Buje. Prijazno so jih sprejeli na družinski sadjarski kmetiji Biščak, ki se ukvarja s pridelavo in predelavo jabolk. Najprej so v sadovnjaku pobirali odpadla jabolka. Pobrali so jih več kot 600 kg. Nato so jabolka v velikem sodu oprali in si ogledali, kako iz jabolk nastane jabolčni sok. Sami so si ga  natočili v plastenke ter ga tudi poizkusili. V sosednjem prostoru je bil na mizi ustekleničen jabolčni sok in jabolčni krhlji. Na kmetiji ponujajo tudi jabolčni kis in različne sorte jabolk. Tudi te so učenci lahko okušali in primerjali okuse.

Za zaključek so jim pokazali še farmo piščancev. Občudovali so 25000 komaj nekaj dni starih piščančkov.

 

Roditeljski sestanek in govorilne ure

Spoštovani starši,

vabimo vas na predavanje za starše, ki bo v četrtek, 10. 10. 2024, ob 17.00 uri v večnamenskem prostoru centralne šole v Divači na temo PASTI INTERNETA IN PAMETNIH NAPRAV.

Predavala bo Nina Mezinec Ukmar, kriminalistična inšpektorica na Generalni policijski upravi, v Oddelku za mladoletniško kriminaliteto, kjer se ukvarjajo z nasiljem v družini, (spletnimi) spolnimi zlorabami otrok, preventivnim delovanjem ter vsemi kaznivimi dejanji, pri katerih so žrtve ali storilci mladoletniki.

Na predavanju bo predstavila pasti interneta in pametnih naprav, poseben poudarek pa bo na spletnih spolnih zlorabah otrok ter izmenjavi intimnih datotek med otroci in mladostniki. Starši se boste seznanili s tveganji mladostnikov na spletu ter z nasveti za boljšo spletno varnost vaših otrok.

Predavateljica izhaja iz konkretnih primerov, s katerimi se srečuje pri svojem delu. Vsebina predavanja je aktualna in vezana na pojavnost zlorab v Sloveniji, zato vas pričakujemo v čim večjem številu.

Hkrati vas obveščamo, da bodo mesečne govorilne ure potekale od 16.00 do 17.00 ure.

Lep pozdrav.

Šolski svetovalni delavki, Tanja T. Benedejčič in Barbara S. Volk

Nastop na 23. Festivalu za tretje življenjsko obdobje

Nastop na 23. Festivalu za tretje življenjsko obdobje

OPZ Senožeče je v torek zapel na 23.medgeneracijskem festivalu v Cankarjevem domu v Ljubljani. Otroci so s svojim petjem popestrili pestre spremljevalne dejavnosti, ki so bile namenjene starejšim. V eni izmed točk se jim je pridružila Zala Hreščak in tako kot vedno navdušila poslušalce. V zadnjem delu nastopa so se otrokom priključili tudi člani MePZ Senožeče in nastop zaključili s pomenljivo pesmijo Pesem skupaj nas drži. Pesem poje o povezovanju in podpori različnih generacij na življenjski poti človeka. Lep večer smo zaključili na zasluženi skupni večerji in se veseli vrnili domov. 

Mlekastično! Izberem domače

Mlekastično! Izberem domače

V petek, 27. septembra 2024, je v prostorih Pef Ljubljana, potekala slavnostna podelitev priznanj in nagrad za najboljše projekte v okviru Ekošole. Med 209 izobraževalnimi ustanovami in več kot 9000 sodelujočimi otroki, učenci in dijaki   smo učenci PŠ Vreme dobili priznanje za najboljši projekt v okviru programa Mlekastično! Izberem domače ter 2. nagrado na nagradnem natečaju.

Učenci od 1. do 5. razreda PŠ Vreme so v prejšnjem šol. l. 2023/24 v okviru projekta raziskovali kako potuje mleko od slovenske kmetije do kozarca na mizi in okusnih mlečnih izdelkov. Ob prebiranju različne literature ter e-virov so novo znanje in ugotovitve zbrali v posebnem izdelku lapbook  z naslovom Od kravice do kozarca, ki so ga oblikovali iz odpadne embalaže. Lapbook je tako skupek iger in izdelkov na temo mleka. V njem najdete interaktivne igre kot npr.:  polnjenje cisterne z mlekom – potegni in poglej, vrtljivo kolo za učenje besede mleko v štirih različnih jezikih, uganke o mleku, mini knjigice z naslovom Pot mleka, hladilnik z različnimi premikajočimi mlečnimi izdelki, pregovore o mleku in še in še. Učenci so v izdelavi lapbooka uživali ter pridobili veliko novih znanj o pomenu lokalne samooskrbe z mlekom, o prevozu mleka ter o pomenu trajnostnega naravnega življenja. Prejetega priznanja ter nagrade so se zelo razveselili in s tem dobili zagon za nadaljnje sodelovanje.

Mentorica Petra Turk Novak

 

S šestošolci v Ljubljano, z devetošolci pa v Trst

S šestošolci v Ljubljano, z devetošolci pa v Trst

V torek, 1. 10. 2024, smo na šoli izvedli ekskurzijo za šestošolce, ki so odšli v Ljubljano in se v okviru Mestnega muzeja Ljubljana udeležili dveh delavnic na terenu. Odkrivali so delo arheologa, se sami preizkusili v tej vlogi in odšli po sledeh rimske Emone. Videli so ostanke rimske vile, term, obzidja in stali na nekdanjem rimskem forumu. Po krajši orientaciji na Prešernovem trgu so odšli na ogled Bankariuma, kjer so si ogledali film o zgodovini bančništva, stopili v pravi trezor in izvedeli, kaj pomeni finančna pismenost.

Devetošolci pa so si ogledali Trst, ki je bil v preteklosti zelo pomembno mesto za Slovence. Stopili so v Narodni dom in se sprehodili po Terezijanski četrti, ogledali so si ostanke rimskega mesta Tergestum in nazadnje so si ogledali uničevalno taborišče Rižarno.